יום שלישי, 1 בפברואר 2011

הפוך או קפוצ‘ינו?



רבים תוהים מה צריך לבקש ומה משמעות השמות. להלן השוואה בלתי ממצה.

הרבה פעמים אנו לא יודעים מה ההבדל ולמה הכוונה כאשר שוטפים אותנו במילים ‘מקצועיות‘ שאיננו מבינים וזה מביך אותנו. ולעצם העניין:
שני המשקאות מתיחסים לחיבור שבין חלב לאספרסו. חלק מייחסים לקפוצ‘ינו את הקצפת, אבל אין בינו לקצפת מאום. למשקה המורכב מאספרסו וקצפת יש שמות אחרים (למשל אספרסו קון פנה) והקצפת חייבת להיות מדהימה.
הקפוצ‘ינו האיטלקי,  הינו משקה המכיל 1/3 אספרסו חזק ועשוי ה ו-2/3 חלב שהוקצף מעט וחומם מעט. הערבוב ביניהם נותן משקה בעל מרקם עדין, שמנתי וקצפי המזכיר מוס
ההפוך, בעקרון מכיל יותר חלב ביחס לאספרסו, ז"א שגם בספל גדול ימזגו מנת אספרסו אחת קצרה ועל כל השאר יוסיפו חלב חם, פחות מוקצף .המשקה ההפוך יוצא יותר חלבי וחלש מאחיו הקפוצ‘ו. הוא מוכן כאמור בדרך זו בעיקר בשל חוסר הבנה, אבל בהחלט ישנם רבים שאוהבים אותו כך בשל סלידתם מהקצף, ובשל רצונם במשקה חם יותר ששותים אותו זמן רב. (הקפוצ‘ינו משמש בעיקר משקה מעורר להפסקה ולא לבילוי). שמו של ההפוך ניתן לו על שום הפרופורציה ההפוכה: יותר חלב ופחות קפה, בניגוד לפילטר, שחור או חלילה ‘נס‘ שמוגשים כשרוב הספל הוא הקפה ורק למעלה מלבינים במעט חלב.
מקווים שנהינתם לקרוא:) תגובות יתקבלו בברכה! חשוב לנו לשמוע מה דעתכם ואם יש לכם רעיונות חדשים והמלצות לגבי התכנים בבלוג אנא שלחו את תגובתכם ל: shira.avr@gmail.com
כמו כן אתם מוזמנים לכתוב את הערותיכם בבלוג עצמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה